Total Pageviews

Friday 27 November 2015

Lelaki Mengaku Bersalah Menjual Otak Manusia Yang di curi Dari Muzium Perubatan


MESIR
Lelaki Indiana berusia 23 tahun itu mengaku bersalah pada hari Rabu untuk memecah masuk ke dalam muzium perubatan dan mencuri otak manusia dan tisu lain yang dipelihara, dia kemudian dijual dalam talian, kata pihak berkuasa.

David Charles, Indianapolis, mengaku bersalah terhadap enam pertuduhan termasuk menerima harta curi, dan pecah rumah di Marion County mahkamah di mana Majistret Amy Barbar menjatuhkan hukuman satu tahun tahanan rumah dan dua tahun percubaan, kata jurucakap daerah pendakwa Anthony Deer.

Charles berkali-kali memecah masuk ke Muzium Sejarah Perubatan Indiana untuk mencuri balang otak dan tisu manusia lain, menurut pejabat Marion County pendakwa itu.

Muzium ini adalah hospital bekas gila yang diasaskan pada tahun 1848 dan kemudiannya ditukar menjadi muzium dengan bilik bedah siasat dan muzium anatomi yang memaparkan spesimen dipelihara, kebanyakannya otak, yang dianjurkan oleh patologi.

Charles telah ditangkap pada Disember 2013 selepas seorang lelaki San Diego yang membeli enam balang bahan otak untuk $ 600 di eBay memaklumkan kepada polis, menurut dokumen mahkamah. Banyak perkara Charles dijual telah pulih apabila lelaki San Diego sepadan dengan barangan yang dibeli untuk mereka yang dicuri dari muzium berdasarkan kajian yang dia lakukan dalam talian, menurut dokumen mahkamah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Recent Posts Widget

KLIK JANGAN TAK KLIK

Tingkatkan trafik anda di sini

My Bloglist