Total Pageviews

Sunday 16 November 2014

Kesan Onani/Melancap

Kajian mendapati orang yang kuat melancap akan menjadi lemah daya tumpuan dan juga menjadi pelupa. Disebabkan banyak masa mereka terbuang dengan melancap, mereka juga akan tersisih dari sudut sosial. Perasaan rendah diri menjadi kebiasaan bagi orang yang biasa melancap. Mereka biasanya suka menyendiri dan juga tidak banyak bercakap. Dalam sesetengah kes, prestasi akademik dan sukan dilihat merosot.

Dengan banyak tenaga terbuang, tubuh mereka memerlukan banyak sumber untuk tubuh berfungsi pada tahap normal, ini akan menyebabkan tubuh dipaksa bekerja lebih masa, jadi orang yang kuat melancap akan senantiasa keletihan dan lesu. Terdapat juga kes di mana wajah mereka kelihatan lebih tua dari usia sebenar mereka. Kesan ini akan dapat dilihat bila umur mereka mula memasuki 30 an. Ini kerana kebiasaannya usia remaja mula melancap ialah sekitar 12 hingga 15 tahun dan dilakukan berterusan sehinggalah umur mencecah 30an.

Pada tahap umur inilah kesan buruk akibat melancap akan dapat dirasai. Dan pada tahap ini sudah terlewat untuk menyesal atau berpatah balik.

Jika mereka berkahwin, mereka akan mendapat simptom air mani terpancut dengan cepat. Ini menjadi masalah kerana pasangan isteri akan merasa tiadak puas. Bahkan ada sesetengah kes, air mani akan terpancut bila saja zakar dimasukkan kedalam faraj dan mereka belum pun berbuat apa apa! Ini menjadi masalah kepada kedua dua pihak lelaki dan perempuan kerana hubungan seks yang normal menjadi sesuatu hal yang sukar.

Sumber: layanje

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Recent Posts Widget

KLIK JANGAN TAK KLIK

Tingkatkan trafik anda di sini

My Bloglist