Total Pageviews

Sunday 15 November 2015

Datuk Lee Chong Wei Juara Badminton Terbuka China 2015



Datuk Lee Chong Wei juara badminton terbuka China 2015 selepas menewaskan pilihan utama iaitu Chen Long pada perlawanan akhir di Pusat Sukan Olimpik Haixia di Fuzhou, China.
Datuk Lee Chong Wei Juara Badminton Terbuka China 2015Bekas pemain nombor satu dunia telah mengakhiri kemarau 13 tahun bagi pemain perseorangan lelaki negara yang mendapat gelaran tersebut selepas dilakukan oleh Wong Choong Hann pada tahun 2002.
Lee Chong Wei mengalahkan pemain nombor dua dunia iaitu Jan O Jorgensen dari Denmark pada suku akhir seterusnya mengalahkan Lin Dan dari China yang merupakan pemain nombor tiga dunia di peringkat separuh akhir.
Datuk Lee Chong Wei juara badminton terbuka China 2015 cuma mengambil masa selama 50 minit untuk mengalahkan Chen Long yang merupakan pemain nombor satu dunia berasal dari China dengan keadaan straight set 21-15 dan 21-11.
Lee Chong Wei membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM 230,474 manakala Chen Long selaku naib juara membawa pulang wang tunai berjumlah RM 115,774.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Recent Posts Widget

KLIK JANGAN TAK KLIK

Tingkatkan trafik anda di sini

My Bloglist