Total Pageviews

Friday 24 February 2017

Ferrari menjadi pasukan keenam Formula 1 untuk melancarkan kereta baru, SF70H,



Ferrari menjadi pasukan keenam Formula 1 untuk melancarkan kereta baru, SF70H, kerana bertujuan untuk bangkit daripada kempen yang mengecewakan 2016.

Scuderia memilih pelancaran dalam talian, penyiaran secara langsung dari Fiorano, di mana pencabar 2017 yang akan melanda trek buat kali pertama di hari Jumaat sebagai sebahagian daripada hari penggambaran.

Kereta baru mempunyai beberapa sidepods agresif diukir dan mempunyai T-sayap dipasang pada penutup shark fin enjin - mengeksploitasi kelemahan yang sama dalam peraturan-peraturan sebagai Mercedes.

ketua pasukan Maurizio Arrivabene, ketua pegawai teknikal Mattia Binotto dan pemandu perlumbaan Sebastian Vettel dan Kimi Raikkonen di atas pentas untuk persembahan.

Pasukan Itali berharap untuk mencabar kejuaraan pada tahun lepas selepas memenangi tiga perlumbaan pada tahun 2015 untuk menyelesaikan naib juara kepada Mercedes.

Tetapi ia merosot kerana ia bergelut dengan set-up, strategi dan tayar suhu sepanjang musim ini dan jarang berjaya mendapatkan yang terbaik daripada bungkusannya.

Ia gagal untuk memenangi perlumbaan dan dikalahkan ke tempat kedua dalam kejuaraan pengeluar dengan Red Bull, kemasan 367 mata di belakang Mercedes.

struktur teknikal Ferrari telah berubah pertengahan musim apabila pengarah teknikal James Allison meninggalkan pasukan, dengan Binotto bergerak dari peranannya sebagai bos enjin untuk mengetuai jabatan teknikal.

1 comment:

  1. http://opocotko.blogspot.my/2017/02/ferrari-menjadi-pasukan-keenam-formula.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Recent Posts Widget

KLIK JANGAN TAK KLIK

Tingkatkan trafik anda di sini

My Bloglist