Total Pageviews

Wednesday 16 December 2015

Star Wars: The Force Awakens Review




The review force is strong with this one ... Star Wars: The Force Awakens.

Di sini - Episode sebenar Empat! Dari beberapa minit pertama, atau bahkan beberapa plot pertama, JJ Abrams yang menarik, indah dan menggoda  Star Wars: Pasukan terbentuk menunjukkan dirinya filem dalam semangat trilogi asal, yang berakhir dengan Return of the Jedi pada tahun 1983. ( Yang ini mengambil cerita 30 tahun kemudian.)

Secara teknikal, sudah tentu, yang telah diatur semula sebagai Episod Enam, tetapi Pasukan Awakens membuat anda lupa tentang lebihan dan sifat suka menonjolkan keilmuan daripada prequel-trilogi yang datang 15 tahun kemudian. Ia mengembalikan komedi yang Phantom Menace terbengkalai. Pasukan Awakens adalah berhubung dengan kuasa tindakan-pengembaraan dan menyeronokkan.


JJ Abrams dan veteran bersama penulis Lawrence Kasdan telah mencipta sebuah filem yang merupakan kedua-dua perkembangan naratif dari sebelum ini tiga filem dan shrewdly penyayang-gen akan reboot asal 1977 Star Wars - bukan dalam gaya besar semula imaginasi di-beliau Kirk / Spock Star Trek. Personae biasa, keadaan dan senjata akan kelihatan seperti sarung atau remixes, dan dihancurkan masuk dengan jalan cerita yang baru. Notis ini akan menjadi tempat yang selamat, secara kebetulan, dengan mencetuskan amaran hanya untuk mata plot asas dan bahan sudah dalam domain awam.

http://opocotko.blogspot.my/2013/08/hukum-melihat-video-lucah-berama-suami.html


Filem asal sentiasa berdasarkan pertalian yang paling luar biasa peribadi dan keluarga: a motor bersalah, malu dan konflik. Luke didorong oleh kebencian Freud semakin kompleks terhadap Darth Vader; Han Solo dirujuk kepada Millennium Falcon sebagai "dia"; penonton lelaki digalakkan kedua-dua untuk mengenal pasti dengan Luke dan lech lebih Princess Leia dalam keterlaluan bikini hamba emas beliau - dan kemudian, dengan indah naratif sadisme, kami diberitahu mereka adik-beradik. Semua kesakitan ini dilahirkan semula dalam Pasukan membangkitkan: contortions baru ketakutan dan kemustahilan hitam komik di tengah-tengah percintaan dan keseronokan.

Luke telah terkenal tidak hadir pada poster untuk filem ini, yang membawa saya untuk takut pada mulanya bahawa sejak 30 tahun yang lalu, seperti Atticus Finch di Harper Lee Go Set A Hai pengawal, dia telah pergi ke sebelah gelap. Cukup untuk mengatakan bahawa Luke, yang dimainkan oleh sekarang kelabu Mark Hamill, adalah kehadiran yang kuat tetapi unwontedly membingungkan.
Hollywood anugerah pakar meramalkan kejayaan Oscars untuk The Force membangkitkan
Baca lebih lanjut,

Princess Leia kini merupakan Ketua dan masih ratu pahlawan rintangan - angka yang lebih sukar dan lebih penuh kasih sayang. Daya gelap adalah kebangkitan dalam bentuk Perintah Pertama, berniat semula mewujudkan kawalan yang lebih terang fasis, dengan perhimpunan yang seakan-Nuremberg. Antara terhadap mereka adalah pejuang baru untuk kebaikan. Terdapat Rey, mangsa yang terselamat pintar di planet terpencil Jakku, yang merasakan nasib dalam dirinya: dia dimainkan oleh pendatang baru Daisy Ridley dengan penentuan rapuh daripada Keira Knightley muda. Pelakon British John Boyega memainkan Finn, Trooper ribut bekas yang mencari penebusan mengkhianati tuan yang jahat.

Ini membawa saya kepada prestasi hebat dari Adam pemandu sebagai Kylo Ren, Tuhan Gelap baru dengan rahsia dahsyat. Beliau adalah gorgeously kejam, jahat dan berubah-ubah - dan tidak seperti Vader yang telah lalu, beliau diberikan kepada tantrums sabar rajuk, dengan LightSaber diterimanya, apabila orang bawahan beruniform mempunyai tugas yang tidak diingini memberitahunya beberapa baru, kemenangan sementara bagi Rintangan. Ekspresi wajah hampir unreadably berolok-olok pemandu adalah sangat sesuai untuk menghina berpilih-pilih dan geli hati Kylo Ren kelemahan musuh-musuhnya 'dan belas kasihan. Terdapat masa cemerlang apabila dia menggunakan kuasa telekinetik Tentera terhadap tembakan laser.
 

LightSaber yang bertanding diri mereka sudah tentu lebih olahraga daripada dalam tahun 70-an dan 80-an tetapi juga entah bagaimana lebih kemanusiaan yang menarik: Rey dirinya tidak memerlukan nasihat condescending dari manusia sama ada di tempur tanpa senjata atau terbang Millennium Falcon.
Iklan

JJ Abrams mempunyai simpati naluri untuk klasik Star Wars landskap dan meletakkan mereka keluar dengan Elan: suis dari galaksi dengan hutan bayangan dan padang pasir beralun sudah tentu luas. Dalam hampir penampilan pertamanya, Rey dilihat Tobogganing ke bawah bukit pasir besar di eretan yang diperbuat daripada tali. Bagi saya ia adalah satu peringatan bahawa walaupun pertama Star Wars telah terus terang diilhamkan oleh Kurosawa The Fortress Tersembunyi, saya fikir ia asalnya berasal rupa dari David Lean Lawrence of Arabia ataupun dreamscapes daripada Dalí.



http://opocotko.blogspot.my/2013/08/hukum-melihat-video-lucah-berama-suami.html Tetapi sudah tentu filem ini adalah sebahagian daripada dunia hiburan amat besar dan ia perlu merujuk hanya kepada dirinya. Pasukan Awakens tidak, di jalan francais yang lain, merasa perlu untuk menjadi "gelap" - mempunyai sudah tentu menolak sisi gelap. Ia pada dasarnya kuasa bersama-sama pada riptide besar melonjak idealisme dan keyakinan, bahawa etika keluarga filem yang ada yang mempersendakan untuk membunuh tradisi dystopian daripada SCI-fi. Malah, Star Wars kini telah melampaui genre sci-fi jenisnya sendiri antara galaksi percintaan seakan-Arthurian: itu dan kembali kepada dunia gambar pagi Sabtu. Pasukan Awakens tidak masuk akal dan pemain sandiwara dan sentimental sudah tentu, tetapi menarik dan penuh dengan tenaga dan jenis sendiri kemurahan hati. Apa hadiah Krismas.
Star Wars: Pasukan membangkitkan mendalam kipas kajian: 'begitu banyak untuk berfikir di dalam'
Jordan Hoffman: Sebagai veteran sendiri mengaku daripada Nerd Wars, saya mengaku baru Star Wars mungkin memaparkan keaslian dicairkan, tetapi ada begitu banyak untuk berfikir di dalam
Baca lebih lanjut

• Star Wars: Pasukan Awakens ditayangkan di UK dan Australia pada 17 Disember dan di Amerika Syarikat pada 18 Disember


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Recent Posts Widget

KLIK JANGAN TAK KLIK

Tingkatkan trafik anda di sini

My Bloglist