Total Pageviews

Friday 25 December 2015

5 jenayah Malaysia 2015



1. TRAGEDI KEVIN MURALIS
Timbalan Ketua Bahagian Bicara dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara Anthony Kevin dibunuh kejam selepas dilaporkan hilang September lalu. Mangsa dipercayaai diculik sekumpulan lelaki ketika dalam perjalanan dari rumahnya di kondominium Menara Duta (1) Jalan Dutamas Ke Putrajaya.

2. MATI TANPA BATU NISAN
Sejumlah 139 kubur srta satu mayat reput dipercayaai pendatang asing tanpa izin ditemui dikawasan kem kurungan sekitar Bukit Wang Burma Di Wang Kelian Perlis.

3. KEKANG IS.
Polis Diraja Malaysia mengambil langkah proaktif mengekang penularalan kegiatan kumpulan IS Malaysia yang dikesan aktif menggunakan laman sosial sebagai medium untuk mendekati golongan sasaan, sehingga september lalu, 121 warga tempatan daripada pelbagai peringkat umur dan latar belakang pekerjaan ditahan.

4.KENA CULIK
Dua rakyat negara ini diculik di Restoran Ocean King, Jalan Batu Sapi, Snadaka, 7.45 mlm 14 mei lalu oleh kumpulan penculik Filipina.

5. KELUARGA KEJAM

Negara digemparkan sekali lagi apabila empat mangsa dibakar dan dibuang ke dalam sungai ala Datuk Susilawati di sebuah bengkel memperbaiki kenderaan berat di Batu 1, Jalan Pahang, Perak. Lokasi yang agak terpencil daripada pandangan orang ramai.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Recent Posts Widget

KLIK JANGAN TAK KLIK

Tingkatkan trafik anda di sini

My Bloglist